برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت اسرائیل در لبنان را محکوم کردند

دولت‌های برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت جدید رژیم صهیونیستی در لبنان از طریق ایجاد سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، دولت برزیل سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) در لبنان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین اقداماتی به تشدید قابل توجه تنش‌ها در منطقه و تشدید خطر گسترش درگیری منجر می‌شود.

دولت برازیلیا خاطرنشان کرد: این حملات همچنین نشان می‌دهند که متاسفانه درخواست‌های متعدد جامعه بین‌المللی از بازیگران خاورمیانه برای اعمال حداکثر خویشتنداری بی‌اثر بوده است.

برزیل همچنین بار دیگر موضع خود مبنی بر ماهیت ضروری احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را تکرار کرد.

در بیانیه‌ای که توسط ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز منتشر شده، آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا حمله سایبری اسرائیل علیه ساکنان جنوب لبنان، بیروت و اطراف آن در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۴ را که به کشته شدن حداقل ۱۲ نفر و زخمی شدن دو هزار و ۸۰۰ نفر از جمله مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران منجر شد، به شدت محکوم می‌کند.

در این متن آمده است: این نوع اقدامات که باعث خشونت، مرگ و میر و ویرانی می‌شود، باعث وحشت و اضطراب در میان مردم غیرنظامی بی‌دفاع نیز می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که این حمله مبتنی بر «روش پیچیده ترور و ارعاب مردم» بوده و بخشی از «تکنیک‌های نفرت‌انگیزی است که توسط دولت‌های متخاصم در تشدید خطرناک و فزاینده تنش سیاسی و نظامی در خاورمیانه استفاده می‌شود».

دولت کاراکاس تصریح کرد: ونزوئلا با در نظر گرفتن موقعیت تاریخی خود به عنوان مروج صلح و دفاع از حق زندگی، هشدار می‌دهد که سکوت جامعه بین‌المللی در برابر نقض انحرافی و سیستماتیک اصول مد نظر در حقوق بین‌الملل بشردوستانه و رعایت مفاد کلیه قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی توسط رژیم‌هایی که تروریسم را تشویق می‌کنند، تنها به ادعای کسانی دامن می‌زند که می‌خواهند تشدید خطرناک خشونت با عواقب غیرقابل تصور را در منطقه ایجاد کنند.

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در ایکس، حمله به لبنان را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: این رویدادها تشدید جدی درگیری در خاورمیانه با پیامدهای جدی و غیرقابل پیش‌بینی برای منطقه است.

حزب الله لبنان دیروز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‌

حزب‌الله افزود: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۹ نفر و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر در انفجار دستگاه‌های پیجر در این کشور خبر داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس